Thursday, June 11, 2009

EXTRA TIPS utk ke Bandung

EXTRA TIPS utk ke Bandung:
1. Berkunjung lah dihari minggu, bukan hujung minggu bagi mengelakkan macet. Sebabnya orang Jakarta serta pelancong luar amat ramai ke Bandung dihujung minggu.
2. Tukar duit di indonesia. Anda mungkin boleh save banyaaaaak. Atau pakai aje kad kredit lebih mudah dan tiada caj tambahan.
3. Kalau ingin menikmati shopping, usah lah bawa anak-anak. Cam aku, penat sgt n banyak tempat x larat nak pergi sebab penat gendong. Stroller x begitu applicable sgt kat sesetengah tempat. Tu belum kira anak yang banyak ragam.
4. Menggunakan khidmat supir adalah wajib sekiranya anda x mau buang masa. Sbb supir boleh tolong aturkan perjalanan dan advise kat mana yang menarik nak pergi.
5. Sebelum pergi ke Bandung, buat kajian dulu tentang FO yang mana yang menarik. FO terlalu banyak, tp yang betul2 menepati citarasa kita mungkin tak banyak. Kenali apa yg kita nak cari dan Tanya pengalaman org yang dah pergi. Kalau tak, kita akan buang banyak masa masuk ke FO yang ntah hape2..





from::Weblog of An Ordinary Woman

1 comment:

didoot said...

copy n paste jer tuh..juz for reminder