Friday, April 12, 2013

push push push

info ni di copy paste dr http://lyana-adam.blogspot.com/2010/12/cara-push.html?showComment=1365751187036#c6654890188195829941


step 1: mase ngah sakit2 tu..lom bukak 10cm tu..teran sikit2...kasi baby cepat turun n kasi bukaan cepat bukak...teran skit2 jek ok..jangan teran terus..koyak kang...

step 2: bila dah bukak 10 cm tu...bile dr atau staff nurse dah soh push tu...pegang keting..kat buku lali tu

step 3 : mase push tu..dagu kasi cecah dada..dan pandang perot...push macam nak berak ok...dan mase push tu amik napas dulu...hembus ikot mulut..kalo mase ngah push tak cukup napas, cepat2 curik napas...curik napas ok... kalo amik napas lame2 sgt kang temasuk balik lak kepala baby (ni aklo kepala baby dah dihujung2 tu)

step 4: bertindak mengikut arahan..ni susah skit..aku pun tak dan buat...sebabnye nak push kuat2 nak baby cepat kuar..kekekek.... once kepala baby dah kuar, slalunye dr akan pegang baby dan pandu baby untuk pusingkan badan dan kuar (haish camno aku nak cite ni...betol ke ayat ni ha)... part ni aku tak dan buat..sbbnye aku push je kuat2..misi kate stop kejap aku tak layan..hahahaha....kalo tak kan dah senang takyah kene jahit..seb baik ni keje jahit sikit jek kat kulit...

ok,...lagi mase push tu kalo leh jangan r jerit2 ke meraung2 ke... bukan setakat malu..tapi nanti habis tenaga ok..bace doa nabi yunus banyak2...n think positive...kalo kite fikirkan kesakitan jek..hanya sakit jelah yang kite rase...(aku cakap ni bukan lah aku tak sakit..sakit wooooo...)... so pk yang baik2 saje...at least boleh mengurangkan sikit kesakitan tu kan...hehehehe.....

ok..gud luck semua....

No comments: